Een goede biografie is van belang om zo jouw bedrijfspagina, op Instagram, te personaliseren. De biografie is het eerste was mensen zien, dus hier moet je kort en krachtig formuleren wie je bent, wat je doet en hoe ze je kunnen bereiken. Het is van belang dat je biografie niet té statisch is, er mag best wat gelachen worden.
Allereerst is het belangrijk dat je doelgroep weet waar je voor staat en waarmee je ze kan helpen. Dit kan je kort en krachtig weergeven in de tekst. Mensen vinden het vaak belangrijk om te weten wie er achter het bedrijf schuilt of wie er het gezicht van is, daarom is het van belang om een eigen foto te kiezen als profielfoto. Dit maakt je profiel gelijk een stuk persoonlijker.
Op Instagram kan je een bedrijf profiel maken van je pagina. Wanneer je deze activeert heb je meer mogelijkheden – zoals het toevoegen van je contact gegevens en het beheren van je statistieken. In je statistieken kan je ondervinden wie je doelgroep is, welke leeftijd je doelgroep heeft, hoelaat ze actief zijn en welke content het beste werkt op je doelgroep. Als je een bedrijf profiel hebt, kan je ook eenvoudiger contact gegevens toevoegen en krijg je een ‘contact’ knop in je bio. Hierdoor wordt het voor klanten makkelijker om contact met jou op te nemen.
In je biografie schrijf je dus een stukje over jezelf, dit kan iets grappigs zijn of je omschrijft in een aantal worden wat je bedrijf inhoudt. Heb je een eenmanszaak en heb je ook nog een eigen persoonlijke Instagram pagina, dan is het leuk om deze te vermelden in je biografie, mits deze privé is.
Met deze tips kan jij een goede biografie maken op Instagram. Is het toch niet helemaal duidelijk en wil je dat ik het je nog een keer uitleg? Dan kan je mij altijd benaderen op Instagram – @contentbytessa of kan je het contact formulier invullen.